Po předložení nabídek od montážních firem máte k dispozici dvě čísla:
- vaše finanční prostředky, jež jste ochoten a schopen do střechy investovat, a
- cenu od montážních firem.
Je-li první číslo – tedy Vaše prostředky – vyšší, je vše v pořádku. Je-li druhé číslo – tedy cena střechy – vyšší, nastává etapa hledání úspor.
Jakou slevu je montážní firma ochotná poskytnout. A nestačí-li to, je zapotřebí hledat levnější řešení: levnější materiály, jednodušší provedení střešních detailů, změna hodnoty technických parametrů. Tedy levnější, méně kvalitní provedení, zřejmě i s kratší životností. Je dobré si uvědomit, že střecha – především vlastní hydroizolační plášť – má určitou životnost. A po vyčerpání této životnosti je nutné zhotovit nový střešní plášť.
Uvažujme tedy i o PROVOZNÍ CENĚ STŘECHY – což je pořizovací cena dělená předpokládanou životností střechy v letech. Máte-li rozpočet napnutý a je-li tedy převažujícím kritériem pořizovací cena střechy, bude zhotovena z asfaltových pásů nebo PVC folie. Uvažujete-li v horizontu času a je-li převažujícím kritériem provozní cena – jsou střechy z ECB a TPO folií bezkonkurenčně nejlevnější. Více na toto téma na stránce životnost plochých střech.